Otkupljujemo kovanice, novčanice i odlikovanja!

Iskoristite mogućnost stručne procjene. Isplata odmah. Gotovina ili na račun.

WhatsApp
Telefon
Viber

WhatsApp

Viber

Telefon

Kako inflacija utječe na numizmatičko tržište?

Kako inflacija utječe na numizmatičko tržište?

Inflacija, odnosno rast cijena u ekonomiji, utječe na gotovo sva tržišta, pa tako i na numizmatiku. Kada novac gubi vrijednost, ljudi mijenjaju način trošenja, a to se odražava i trgovinu numizmatikom i drugim kolekcionarskim predmetima.

Kako inflacija utječe na prodaju numizmatičkih predmeta?

Inflacija može imati pozitivan ili negativan učinak na prodaju, ovisno o tome koliko je neka kovanica ili novčanica rijetka i vrijedna.

  • Rijetka i skupa numizmatika: Kada inflacija raste, mnogi ljudi traže načine da sačuvaju vrijednost svog novca. Umjesto da drže novac na bankovnom računu, odlučuju se za ulaganje u nekretnine, zlato, srebro, umjetnine ili rijetke numizmatičke predmete. Zbog toga cijene rijetkih kovanica i novčanica rastu, jer za njima postoji veća potražnja, a novac sve manje vrijedi.
  • Numizmatika srednjeg i nižeg ranga: Kovanica i novčanica srednje ili niže vrijednosti su relativno dostupne na tržištu i njihova cijena ovisi o stanju masovne potražnje. U slučajevima kada prosječni kupci imaju manje novca na raspolaganju za svoj hobi, a sve zbog porasta troškova života, cijene takve numizmatike ostaju iste ili čak padaju.

Dakle, inflacija ne utječe jednako na sve vrste numizmatičkih predmeta – rijetkima cijena raste, dok uobičajeni primjerci cjenovno stagniraju i postaju manje traženi. 

Kako inflacija utječe na otkup numizmatike?

Kada trgovci i kolekcionari kupuju kovanice i novčanice od građana, kolekcionara i drugih trgovaca, situacija postaje složenija.

  • Kod rijetkih numizmatičkih predmeta: Što je kovanica i novčanica rjeđa i skuplja, to se lakše i brže proda, pa su trgovci često spremni platiti vrlo korektne otkupne cijene, jer znaju da će se to uglavnom lakše prodati. U takvim slučajevima otkupna cijena raste.
  • Kod uobičajenih numizmatičkih predmeta: Kada npr. građani donesu trgovcu uobičajene kovanice ili novčanice očekuju uglavnom visoku otkupnu cijenu, računajući na to da su zbog inflacije cijene i toga porasle. Međutim, ukoliko tržište za takve predmete stagnira, onda je i veća nesigurnost trgovca kada je prodaja u pitanju. Vrlo često se događa da neki predmet i vrijedi određeni iznos, ali ga je jednostavno, teško ili nemoguće prodati po toj cijeni.

Percepcija cijena i pad kupovne moći

Jedan od najvećih problema u inflaciji je percepcija cijena.

  • Prije nekoliko godina, 100 EUR imalo je veću vrijednost nego danas. Ako je neka kovanica tada koštala 100 EUR, a sada 150 EUR, mnogi kupci će reći da je “poskupjela”. Međutim, istina je da je realna vrijednost ostala ista – samo je euro izgubio kupovnu moć.
  • Kupovna moć građana pada, što znači da nakon plaćanja osnovnih troškova (hrana, stanovanje, režije) imaju manje novca za hobije poput numizmatike. Manji broj kupaca znači manje prodaje i niže cijene za uobičajene kolekcionarske predmete.

 Dakle, čak i ako trgovci prilagode cijene realnoj situaciji, kupci to doživljavaju kao poskupljenje i sve teže donose odluku o kupnji.

Dugoročne promjene na numizmatičkom tržištu

Tržište numizmatike prolazi kroz cikluse, a inflacija može stvoriti promjene koje traju godinama.

  • Ako inflacija nastavi rasti, rijetke kovanice i novčanice postajat će sve skuplje jer će ih ljudi koristiti kao oblik investicije.
  • Ako se ekonomija stabilizira, potražnja za numizmatikom ponovno će se normalizirati i cijene će se prilagoditi.
  • Kupci će trebati vremena da se priviknu na nove cijene, što znači da će prodavači morati biti strpljivi dok se tržište ne uravnoteži.

 Drugim riječima, situacija se uvijek mijenja i potrebno je pratiti tržište kako bi se donijele dobre odluke o kupnji i prodaji numizmatičkih predmeta.

Zaključak

Inflacija ima veliki utjecaj na numizmatičko tržište:

  • Cijene rijetkih kovanica i novčanica rastu jer ih ljudi vide kao investiciju.
  • Cijene uobičajenih predmeta stagniraju jer kupci imaju manje novca za numizmatiku.
  • Građani često očekuju veću otkupnu cijenu nego što tržište može ponuditi.
  • Kupci teško prihvaćaju nove cijene jer ne shvaćaju koliko se vrijednost novca promijenila.

 Tržište će se s vremenom prilagoditi, ali numizmatičari moraju biti spremni na promjene i imati strpljenja dok se ekonomska situacija ne stabilizira.

 

Podijelite s drugima:

WhatsApp
Scroll to Top